POROSITATS

Projectes locals que posen en relació l’art, la pedagogia i el context territorial.

prorsitats-1El Laboratori POROSITATS  és un projecte del Programa d’Arts Visuals de la Diputació de Barcelona i ACVic Centre d’Arts Contemporànies en col·laboració amb Ajuntament de Terrassa, Ajuntament de Granollers i Ajuntament del Prat de Llobregat.
El Laboratori POROSITATS, combina investigació, formació, producció i difusió, a partir de l’activació d’un grup de treball configurat per professionals i persones en fase de professionalització de la gestió cultural de l’art i l’educació, en un espai de treball de caràcter intermunicipal, amb l’objectiu d’impulsar la creació de diversos projectes específics, i amb la possibilitat d’implementació en un o en diversos contextos municipals.
prorsitatsDes d’aquest projecte es contempla realitzar un recull d’experiències que combinen processos creatius amb processos educatius de caràcter col·lectiu, i que ofereixen solucions diferents en l’intent de generar espais d’acció, d’autoformació i de coparticipació de la ciutadania en el seu desenvolupament.
 La finalitat global d’aquest projecte consisteix a dissenyar i impulsar tres projectes pilot que posin en relació l’art i l’educació, configurats en un grup de treball multidisciplinari mitjançant una metodologia fonamentada en el coneixement especialitzat i l’experimentació transversal.
OBJECTIUS
  • Concebre i impulsar projectes específics que posin en relació l’art i l’educació a partir d’un grup de treball transdisciplinari i transmunicipal.
  • Establir una xarxa de col·laboracions entre diferents àmbits vinculats a l’aprenentatge, la producció i la difusió dels processos creatius, conjuntament amb processos educatius.
  • Reforçar les relacions entre espais de producció, recerca i difusió, i espais de formació i recerca.
  • Visibilitzar processos de treball transversals, realitzats a partir d’un eix estructural comú, tot compartint metodologies i mecanismes d’avaluació.
  • Promoure i donar valor a la presència de les arts a la societat, així com remarcar la funció social de l’art i l’educació.
  • Impulsar la transversalitat del fet cultural per tal d’endegar experiències que puguin implementar-se en un determinat context.
  • Perseguir la implementació d’experiències enriquidores en aquests àmbits de creuament (art, educació i territori), i fomentar la seva continuïtat en el temps.